Atak

    Atak - z czym to się je?

  • Planowanie ataków to przygotowywanie skoordynowanych działań ofensywnych, samodzielnie lub w grupach (często są to plemiona) przeciwko graczom lub ich grupie. Jeśli wioski agresora znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie atakowanych wiosek planowanie ataków może okazać się zbędne.
  • Ataki zsynchronizowane są to tak zaplanowane ataki* aby kolejne atakujące oddziały atakowały swoje cele w ściśle wyznaczonym czasie. Ataki zsynchronizowane przeprowadza się w przypadku kiedy mamy do czynienia z potrafiącym dobrze bronić się przeciwnikiem lub kiedy nasze wioski są oddalone od wiosek przeciwnika o kilka - kilkanaście godzin drogi.
  • Prawidłowo zaplanowany atak* powinien składać się z fali Off która atakuje wioskę jako pierwsza, potem powinni wchodzić szlachcice, a na końcu wsparcie. Fala Off ma za zadanie zniszczyć obronę przeciwnika, szlachta przejmuje wioskę, a wsparcie zabezpiecza ją przed natychmiastowym odbiciem wioski przez przeciwnika.(na niektórych światach jest to niemożliwe, ponieważ nie da się wysłać wsparcia do wroga więc obstawą musi się zająć nasz najbliższy członek plemienia lub my sami jeśli jesteśmy wystarczająco blisko) Ważne aby wszystko zgrać w czasie. Wiadomo, że jeżeli pierwszy wchodzi Off to szlachta powinna wchodzić sekundę (lub milisekundy jeśli świat posiada zegar z dokładnością ms) po ataku Offami. To samo dotyczy wsparcia dla którego opóźnienie powinno być większe niż dla szlachty tak aby szlachta nie atakowała własnego wsparcia. Oczywiście im cała sekwencja ataku zamyka się w mniejszych ramach czasowych tym lepiej, ale to wymaga praktyki. Atak powinien składać się z prawdziwych ataków i z FEJKÓW - tak aby przeciwnik nie miał możliwości koncentracji defa z okolicy atakowanej wioski w jednym miejscu(tzw. bunkier = bardzo duża ilość wojsk defensywnych w jednej wiosce), a sytuacja zmuszała go do rozłożenia obrony na kilka wiosek co ułatwi przebicie się głównego ataku.
  • Czasem atak na jednego gracza może być poprzedzony symulowanym atakiem na innego gracza który należy do tego samego plemienia. Taki wyprzedzający atak często potrafi bardzo zmylić przeciwnika który skoncentruje wojska obronne w złym miejscu i nie zdąży ich już przenieść do obrony przed prawdziwym atakiem.(tzw. FEJKI - np. 1 taran wysłany do wioski przeciwnka symuluje prawdziwy atak z taranami, jeśli zastosujemy do tego synchronizację ataków przeciwnik może się tylko domyślać co idzie w jego stronę)
  • Atak na jednego gracza może też składać się z jednej lub większej ilości FAL (wiele ataków na jednego gracza) ataków wyprzedzających które będą symulowały atak na zupełnie inne wioski, niż w rzeczywistości będziemy chcieli przejąć. Takie ataki stosuje się w przypadku, kiedy przeciwnik dysponuje dużymi siłami i może liczyć na spore wsparcie ze strony swojego plemienia.
  • Jeśli zapoznałeś/aś się z głównymi informacjami powyżej, polecam zapoznać się z linkami poniżej.
  • * Przydatny może okazać się Planer Ataków, poradnik znajduje się na tej stronie.
  • Jednostki Atakujące - Offensywne, Off
  • Jednostki Obronne - Defensywne, Deff
  • Spis wszystkich jednostek wraz ze statystykami
UWAGA! Cały powyższy tekst jest własnością strony plemiona-pomoc.cba.pl Autor: Kamil