- Klinem nazywamy manewr wojskowy polegający na wbicie się naszym wojskiem pomiędzy atakami innego gracza. Jest jedną z form obrony wioski. Najczęściej jest wykorzystywany przy atakach szlachty na naszą wioskę by ochronić ją przed utratą. Jednostkami wykorzystywanymi do klinowania najlepiej nadaje się Deff.
- Do tego manewru wystarczy nam jedna wioska, która posiada wojsko. Wojsko, które posłuży nam do klinowania zostawiamy w wiosce inne najlepiej wysłać w bezpieczne miejsce do czasu zakończenia manewrów. Wszystkie jednostki mogą służyć do manewru. Tuż przed dojściem ataków wojsko, które posłuży nam do skonstruowania naszego klinu wysyłamy poprzez wydanie jednego z rozkazów w placu. Po czym odczekujemy trosze czasu i anulujemy wydany wcześniej rozkaz, ale tak by wojsko wróciło pomiędzy atakami, które nas interesują i chcemy ubić wojsko przeciwnika. Pamiętaj, że wojsko nie wraca od razu i powrót do wioski trwa tyle samo czasu, co minęło już czasu od wydania rozkazu. Czas jaki mamy, by anulować wydany wcześniej już przez nas rozkaz jest ograniczony.
- Do innego sposobu na klin potrzebujemy, więcej niż jednej wioski. Z wioski A wysyłamy rozkaz do wioski B, tak aby wojsko wchodziło przed atakiem, w których chcemy ubić jednostki przeciwnika. Wcześniej z wioski B (jeśli jest to wioska Off) zabieramy wojsko w bezpieczne miejsce, aby nie stracić jednostek stacjonujących w wiosce.
- Klinowanie jest częścią obrony, więc zapraszam do zakładki "obrona" gdzie temat klinowania został poruszony w inny sposób (bardziej zaawansowany).
Co to jest klin?
W jaki sposób się klinuje?
Sposób pierwszy
Sposób drugi
Trochę więcej o klinowaniu
- Jeśli zapoznałeś/aś się z głównymi informacjami powyżej, polecam zapoznać się z linkami poniżej.
- Przydatny może okazać się Planer Ataków, poradnik znajduje się na tej stronie.
- Jednostki Atakujące - Offensywne, Off
- Jednostki Obronne - Defensywne, Deff
- Spis wszystkich jednostek wraz ze statystykami